196292
Książka
W koszyku
Podstawy współczesnej pedagogiki / Stefan Kunowski - Warszawa Wydaw. Salezjańskie 1993[Wyd. 2] - 265, [7] s.; rys., wykr. 21 cm
(Wychowanie)
Status dostępności:
Czytelnia dla dorosłych - wypożyczenie krótkoterminowe
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [Magazyn] (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca prac współwydanych
Estęp do pedagogiki jako nauki
Znaczenie współczesne wychowania
Zjawiska przemian w wychowaniu
Rola i funkcje wychowania
Społeczne znaczenie wychowania
Pojęcie pedagogiki jako nauki
Podstawowe terminy i nazwy zjawisk
Wyrazy pochodne w pedagogice
Określenie charakteru naukowego pedagogiki
Budowa pedagogiki i jej miejsce w systemie nauk
Rozwój naukowy pedagogiki
Działy współczesnej pedagogiki
Przedmiot i miejsce pedagogiki w systemie nauk
Metody badań pedagogicznych
Źródła pedagogiki i ich opracowanie
Przyrodnicze metody badania w pedagogice
Humanistyczne metody badania w pedagogice
Nauki współpracujące z pedagogiką
Nauki historyczne w pedagogice
Nauki empiryczne w pedagogice
Nauki światopoglądowe w pedagogice
Pedagogika porównawcza.Współczesne systemy wychowania
Geneza współczesnych systemów wychowania
Rozwój kapitalizmu i jego skutki
Ruchy społeczno-polityczne XIX wieku a kwestia robotnicza
Rozdział systemów wychowawczych
Charakterystyka współczesnych systemów wychowania
Konieczność nowej orientacji w wychowaniu
Pojęcie nowoczesnego systemu wychowania i jego budowa
Źródła zróżnicowania ststemów wychowawczych
System chrześcijański wychowania
Ideologia współczesnego wychowania chrześcijańskiego
Doktryna wychowawcza Kościoła
System wychowania liberalnego
Geneza i rozwój systemu
Podstawy organizacyjne i zasady systemu liberalnego
Ideologia systemu liberalnego wychowania
System socjalistyczny wychowania
Geneza i rozwój systemu
Założenia systemu wychowania socjalistycznego
Pedagogika teoretyczna. Proces wychowawczego rozwoju człowieka
Pojęcie wychowania
Zjawisko wychowania wychowawczego
Określenie wychowania
Składniki (dynamizmy) wychowania
Istota wychowania jako wytworu
Trzy możliwości w wychowaniu
Czynniki rozwojowe człowieka
Dwu- i trójczynnikowe teorie rozwoju
Wychowanie jako rozwój biosu
Teoria warstwicowa rozwoju człowieka
Rozwojowe formy życiowe
Struktury rozwojowe człowieka
Wychowanie jako wpływ sytuacji społecznych etosu
Znaczenie środowiska w wychowaniu
Sytuacje wychowawcze
Morale sytuacji społecznych etosu
Wychowanie jako urabianie przez działanie agosu
Zadania i funkcje wychowawców
Zasadnicze czynności wychowawcze
Współpraca wychowawcza jako warunek skuteczności działania agosu
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 15-18 oraz przy rozdz
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej