196288
Brak okładki
Książka
W koszyku
Status dostępności:
Wypożyczalnia dla dorosłych
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia dla dorosłych - wypożyczenie krótkoterminowe
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca prac współwydanych
Ekonomiczne aspekty siły rynkowej
Konkurencja a polityka konkurencji
Cele polityki konkurencji
Koncepcja konkurencji a polityka konkurencji
Pojęcie i wskaźniki siły rynkowej
Ekonomiczne aspekty rynku produktu i rynku geograficznego
Dominacja w prawie i orzecznictwieKomisji UE i Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości
Określenie runku a sprawach z art. 86 Traktatu Rzymskiego
Relewantny rynek produktu
Relewantny rynek geograficzny ( terytorialny )
Pojęcie pozycji dominującej
Wskaźniki dominacji
Pojęcie nadużycia pozycji dominującej ( art. 86 TR )
Praktyki dotyczące nadużycia pozycji dominującej, związane z polityką cenową przedsiębiorstwa dominującego
Dyskryminacja cenowa
Nieuczciwe ceny
Ceny drapieżne
Przyznawanie rabatów i dyskont
Klauzula angielska
Odmowa dostawy
Sprzedaż wiązana
Dominacja w świetle Rozporządzenia Rady (EWG() nr 4064/89 o kontroli koncentracji pomiędzy przedsiębiorstwami
Pojęcie rynku produktu
Analiza porównawcza koncepcji dominacji w amerykańskiej polityce antytrustowej i wspólnotowej polityce konkurencji
Wspólna dominacja - analiza kontroli oligopoli przez Europejski Trybunał Sprawiedliwości i Komisję UE ( art. 86 Traktatu Rzymskiego)
Współzależność oligopolistów a prawo konkurencji
Ewolucja koncepcji wspólnej dominacji na podstawie art. 86 TR
Wspólna dominacja osiągnięta przez strukturalne więzi między przedsiębiorstwami
Postępowanie paralelne oligopolistów jako podstawa wspólnej dominacji rynkowej
Wykorzystanie siły rynkowej przez oligopol. Wspólna dominacja art. 2 Rozporządzenia Rady (EWG) nr 4064/89 o kontroli koncentracji pomiędzy przedsiębiorstwami
Podstawy prawne zastosowania teorii wspólnej dominacji w Rozporządzeniu nr 4064/89
Zastosowanie koncepcji wspólnej dominacji w sprawach z art. 2 Rozporządzenia nr 4064/89 o kontroli koncentracji pomiędzy przedsiębiorstwami
Doświadczenia organów antymonopolowych w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Niemczech w interpretacji koncepcji wspólnej dominacji
Dominacja w orzecznictwie polskich organów antymonopolowych
Wyznaczanie rynku relewantnego w sprawach antymonopolowych
Rynek produktu
Rynek geograficzny ( terytorialny )
Pozycja dominująca
Nadyżycie pozycji dominującej
Cenowe praktyki antykonkurencyjne
Odmowa sprzedaży
Narzucanie uciążliwych warunków umów
Transakcje wiązane
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 167-174. - Streszcz. ang
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej