Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Proza
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
Czytelnia dla dorosłych - wypożyczenie krótkoterminowe
(5)
Wypożyczalnia dla dzieci
(1)
Filia Krępsko
(1)
Autor
Aron Elaine N
(1)
Belisle Jordan
(1)
Buśko Oksana
(1)
Dixon Mark R
(1)
Farrell Joan M
(1)
Gradowska Marcelina
(1)
Hayes Steven C
(1)
Monostori Sylwia
(1)
Pacyniak Patrycja
(1)
Patyk Katarzyna
(1)
Rybczyńska Katarzyna
(1)
Sawicka- Chrapkowicz Anna
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Shaw Ida A
(1)
Taylor Chris (1973- )
(1)
Zawierzeniec Maja
(1)
Ziegart-Sadowska Karolina
(1)
Zubrzycka-Nowak Monika
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(3)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
6-8 lat
(1)
Dorośli
(1)
Dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Adolescencja
(1)
Artyterapia
(1)
Autyzm
(1)
Behawioryzm
(1)
Bezpieczna baza
(1)
Bezpieczne schronienie
(1)
Błąd potwierdzenia
(1)
Błąd poznawczy
(1)
CAEf
(1)
Centralny szlak
(1)
Ciało migdałkowate
(1)
Coaching
(1)
Cykl pobudzenia
(1)
Dostrojenie
(1)
Dotyk
(1)
Dylemat zbliżania się
(1)
Dysocjacja
(1)
Dzieci
(1)
Dzieci i młodzież
(1)
EMDR
(1)
Edukacja domowa
(1)
Empatia
(1)
Figura przywiązania
(1)
Filtrowanie
(1)
Gniew
(1)
Hipokamp
(1)
Historia życia
(1)
Integracji etap zdrowienia
(1)
Intersubiektywność
(1)
Interwencja fizyczna
(1)
Interwencje
(1)
Ja (psychologia)
(1)
Kontenerowanie
(1)
Laboratoria
(1)
Mentalizowanie
(1)
Metapoznanie
(1)
Model MPT
(1)
Model zdrowienia
(1)
Mózg
(1)
Młodzież
(1)
Nastolatki
(1)
Neurony lustrzane
(1)
Niemowlę
(1)
Niewiedzy postawa
(1)
Nieśmiałość
(1)
Obcej sytuacji procedura
(1)
Obserwacja
(1)
Odwrażliwianie
(1)
Odwrócenie ról
(1)
Opieka
(1)
Opieka oparta na wiedzy o przywiązaniu i traumie
(1)
Ostra reakcja na stres
(1)
Ostre zaburzenie stresowe
(1)
Pamięć
(1)
Pobudzenie
(1)
Pobudzenie emocjonalne
(1)
Pograniczne zaburzenie osobowości
(1)
Pomieszczanie
(1)
Powtórne rodzicielstwo
(1)
Praktyka oparta na dowodach naukowych
(1)
Przebłyski retrospektywne
(1)
Przeciwprzeniesienie
(1)
Przedszkolaki
(1)
Przejscia etap zdrowienia
(1)
Przeniesienie
(1)
Przynależność
(1)
Przywiązania styl
(1)
Przywiązanie
(1)
Psychoedukacja
(1)
Psychoterapia grupowa
(1)
Reaktywne zaburzenie przywiązania
(1)
Regulacja emocjonalna
(1)
Relacja terapeutyczna
(1)
Rodzice
(1)
Samotność emocjonalna
(1)
Spójność emocjonalna
(1)
Stabilizacji etap zdrowienia
(1)
Stosowana analiza zachowania
(1)
Strefa najbliższego rozwoju
(1)
Stres
(1)
Styl przywiązania
(1)
Szkoły
(1)
Tendencyjność
(1)
Teoria ram relacyjnych
(1)
Teoria umysłu
(1)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(1)
Terapia oparta na mentalizowaniu
(1)
Terapia otoczeniem
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna
(1)
Terapia przez zabawę
(1)
Trauma
(1)
Troska
(1)
Trzecia fala CBT
(1)
Uczucia
(1)
Wrażliwość
(1)
Zabawa
(1)
Zabawa potraumatyczna
(1)
Zabawa w udawanie
(1)
Zaburzenia
(1)
Zaburzenie osobowości borderline
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(2)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(2)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Dlaczego się złoszczę? Jak się zachowuję, gdy czuję złość? Czy to uczucie może całkowicie zniknąć?” - to pytania, które zadaje sobie Staś. Chłopiec szuka odpowiedzi w tajemniczym laboratorium. Pod czujnym okiem badacza sprawdza, kiedy pojawia się złość i jakie reakcje jej towarzyszą. Do dyspozycji ma magiczne księgi oraz probówki pełne dziwnych substancji, ale rozwiązanie zagadki będzie możliwe tylko wtedy, gdy wykona zadanie, dzięki któremu rozpozna zbliżającą się złość i zrozumie swoje zachowanie… Czy Staś podejmie wyzwanie badacza? I jak właściwie trafił do jego laboratorium? Czy chłopiec pozbędzie się złości? Jeśli chcesz poznać rozwiązanie zagadki, przeczytaj tę książkę. Dzięki tej książce twoje dziecko razem z bohaterem, przeżyje niezwykłą przygodę, zrozumie, że złość towarzyszy także innym ludziom, dowie się, jak ciało informuje nas o złości, rozpozna swoje zachowania powodowane złością, pozna strategie radzenia sobie z tym uczuciem, oswoi złość i odzyska spokój. Drodzy czytelnicy, przyglądając się Stasiowi, będziecie mogli razem z nim odpowiedzieć na ważne pytania dotyczące złości. Dzięki temu lepiej poznacie tę emocję i przekonacie się, że panowanie nad własnym zachowaniem jest możliwe. Jeśli chcecie spędzić miło czas ze swoimi bliskimi, a jednocześnie zrozumieć, po co nam złość, koniecznie przeczytajcie „Stasia i laboratorium emocji”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Krępsko
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-93 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera dogłębne omówienie zasad terapii akceptacji i zaangażowania oraz sposobów ich wykorzystania w obszarze stosowanej analizy zachowania. Autorzy podkreślają konieczność świadomego rozwijania sześciu kluczowych procesów behawioralnych – wartości, zaangażowanego działania, akceptacji, defuzji, Ja jako kontekstu i świadomości chwili obecnej – w celu zwiększenia elastyczności psychologicznej, która jest konieczna do nabywania i utrzymania zachowań adaptacyjnych, konkurujących u werbalnie rozwiniętych klientów z nieadaptacyjnymi wzorcami zachowania. Autorzy szczegółowo omawiają główne założenia terapii akceptacji i zaangażowania oraz wyjaśniają, jak jej sześć podstawowych procesów łączy się z kluczowymi koncepcjami z zakresu nauki o zachowaniu. Przedstawiają najnowsze modele, narzędzia, techniki oraz konkretne wytyczne dotyczące włączenia interwencji ACT do praktyki terapeutycznej. Pokazują również, jak dzięki teorii ram relacyjnych oraz terapii akceptacji i zaangażowania można poszerzyć zakres rozwiązywanych problemów i objąć wsparciem bardziej zróżnicowane populacje kliniczne, także w kontekście pracy ze zdarzeniami prywatnymi takimi jak myśli i emocje. Książka stanowi cenne źródło wiedzy, inspiracji i praktycznych wskazówek dla analityków zachowania oraz wszystkich, którzy interesują się behawioryzmem. To również wartościowa lektura dla osób zainteresowanych ACT, które poznają dzięki niej podstawowe prawa rządzące zachowaniem, co pozwoli im na bardziej świadome i skuteczne dostosowanie interwencji do potrzeb klientów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych - wypożyczenie krótkoterminowe
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Borderline
Model teoretyczny grupowej terapii schematów
Rola terapeuty
Tworzenie więzi i regulacja emocji
Zaburzenia osobowości borderline
Uczenie się przez obserwację
Terapia
Terapeuta
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych - wypożyczenie krótkoterminowe
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych - wypożyczenie krótkoterminowe
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Odbiorca
Przynależność kulturowa
Temat
Model zdrowienia Przywiązanie Trauma Mentalizowanie Opieka Interwencje Pobudzenie emocjonalne Adolescencja Artyterapia Bezpieczna baza Bezpieczne schronienie Błąd potwierdzenia Błąd poznawczy CAEf Centralny szlak Ciało migdałkowate Cykl pobudzenia Dostrojenie Dotyk Dylemat zbliżania się Dysocjacja EMDR Empatia Figura przywiązania Filtrowanie Hipokamp Historia życia Integracji etap zdrowienia Intersubiektywność Interwencja fizyczna Ja (psychologia) Kontenerowanie Metapoznanie Model MPT Mózg Neurony lustrzane Niewiedzy postawa Obcej sytuacji procedura Obserwacja Odwrażliwianie Odwrócenie ról Opieka oparta na wiedzy o przywiązaniu i traumie Ostra reakcja na stres Ostre zaburzenie stresowe Pamięć Pobudzenie Pomieszczanie Powtórne rodzicielstwo Praktyka oparta na dowodach naukowych Przebłyski retrospektywne Przeciwprzeniesienie Przejscia etap zdrowienia Przeniesienie Przynależność Przywiązania styl Psychoedukacja Reaktywne zaburzenie przywiązania Regulacja emocjonalna Relacja terapeutyczna Samotność emocjonalna Spójność emocjonalna Stabilizacji etap zdrowienia Strefa najbliższego rozwoju Tendencyjność Teoria umysłu Terapia oparta na mentalizowaniu Terapia otoczeniem Terapia poznawczo-behawioralna Terapia przez zabawę Troska Zabawa Zabawa potraumatyczna Zabawa w udawanie Zaburzenie osobowości borderline Zaburzenie przywiązania Zaburzenie stresowe pourazowe Zdrowia psychicznego wskaźniki empiryczne Zdrowienia model Zdrowienie Zespół wokół dziecka Zespół wokół opiekuna Dzieci i młodzież Młodzież Styl przywiązania
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Dzieci, które doświadczyły przemocy fizycznej lub psychicznej, doznały bolesnego odrzucenia czy wielokrotnie zmieniały środowisko opiekuńcze, często wymagają specjalistycznego wsparcia. Wczesna trauma może mieć druzgocący wpływ na rozwój przywiązania, przyczyniając się do powstania jego pozabezpieczanego, zdezorganizowanego stylu. Nie da się odwrócić trudnych zdarzeń, ale można sprawić, by pozostawione przez nie blizny były mniej bolesne i miały mniejszy wpływ na dorosłe życie. W tym praktycznym poradniku autor wyjaśnia, jak sprawować opiekę nad dziećmi i młodzieżą ze zdezorganizowanym stylem przywiązania, zmagającymi się w związku z tym z trudnościami społecznymi, emocjonalnymi i behawioralnymi. Przedstawiony model pracy łączy założenia teorii przywiązania, wiedzę o traumie i podejście mentalizowania z najnowszymi wynikami badań z dziedziny neuronauki. Koncentrując się na znaczeniu więzi interpersonalnych, książka wyposaża czytelnika w umiejętności pozwalające sprawować skuteczną, trwałą i – co najważniejsze – empatyczną opiekę nad najbardziej podatnymi na zranienie, skrzywdzonymi dziećmi. Rozwija praktyczne kompetencje niezbędne do stworzenia opiekuńczego, bezpiecznego środowiska wspierającego zarówno dzieci, jak i ich opiekunów. Książka stanowi cenne źródło praktycznych informacji dla osób sprawujących opiekę nad dziećmi, które doświadczyły traumy, przemocy czy zaniedbania – w tym dla opiekunów zastępczych, rodziców adopcyjnych, pracowników ośrodków opiekuńczo-wychowawczych, pedagogów, psychologów i terapeutów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych - wypożyczenie krótkoterminowe
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Coaching to nie instruktaż
Coaching to nie szkolne nauczanie
Postawa coacha
Tematy na coaching
Coaching
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych - wypożyczenie krótkoterminowe
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wysoko wrażliwe dzieci stanowią od piętnastu do dwudziestu procent wszystkich dzieci. Urodziły się z bardzo czułym i szybko reagującym układem nerwowym, co niesie za sobą zarówno pozytywne, jak i negatywne konsekwencje. Takie dzieci cechują się kreatywnością, intuicją, zaskakującą mądrością i empatią, ale jednocześnie niezwykle łatwo je przytłoczyć nadmiarem bodźców, nagłymi zmianami, krytyką bądź nieszczęściami innych. W zależności od temperamentu niektóre wysoko wrażliwe dzieci są aktywne, emocjonalne i wymagające, inne zaś są spokojne i skryte oraz nie sprawiają większych problemów wychowawczych. Wszystkie jednak muszą być wychowywane ze zrozumieniem, aby mogły poznać swoją wyjątkowość i nauczyć się czerpać z niej korzyści w dorosłym życiu. Niestety błędy wychowawcze dorosłych – wynikające z niezrozumienia i niewiedzy – łatwo mogą doprowadzić do wielu poważnych i negatywnych skutków, z którymi dziecku będzie niezwykle trudno sobie poradzić. Z takimi sytuacjami bardzo często spotykała się w swojej pracy Elaine Aron i dlatego – jako wybitna specjalistka i pionierka tej dziedziny – napisała praktyczny poradnik, który pomoże rodzicom, nauczycielom i opiekunom: • zrozumieć wysoko wrażliwe dziecko i jego potrzeby; • poradzić sobie z wyzwaniami związanymi z wychowywaniem takiego dziecka; • wprowadzić w życie cztery podstawowe zasady mądrego i skutecznego rodzicielstwa; • pomóc wysoko wrażliwemu dziecku funkcjonować w mało wrażliwym, a bardzo przytłaczającym świecie; • zadbać o to, by nauka i kontakty z rówieśnikami sprawiały dziecku radość, a nie stanowiły źródło stresu; • przystosować dziecko do zmian i radzenia sobie z nadmiernym pobudzeniem; • uświadomić dziecku, że wysoka wrażliwość jest darem, a nie ograniczeniem; • wychować dziecko na szczęśliwego, zdrowego i silnego – wysoko wrażliwego – dorosłego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (BR) (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej